De website van DataBewijst staat nog niet online, maar we wilden wel al iets beginnen om volgers te creëren die enigszins loyaal zijn aan het DataBewijst merk. Toen hebben we besloten om een LinkedIn-pagina te maken zodat andere journalisten en mediaorganisaties ons kunnen volgen om zo DataBewijst bekender te maken, wat weer tot meer opdrachten kan leiden.

Waarom LinkedIn?

Wij hebben bewust voor LinkedIn gekozen, omdat onze klanten hier hoogstwaarschijnlijk op te vinden zijn. Daarnaast is LinkedIn ook een gebruiksvriendelijk platform en heeft het een professionele uitstraling. Allemaal dingen die handig zijn voor als we gaan beginnen. Daarnaast kan je met LinkedIn ook goed bijhouden wie jouw volgers zijn en waar ze vandaan komen. Nu is dus het idee dat we elke week een post publiceren zodat we meer volgers kunnen creëren en zo ons netwerk kunnen vergroten. Tot nu toe werkt het goed en zitten we al boven de 100 volgers, maar het is wel lastig om elke week een goede, interessante en relevante post te maken die ook goed bij de volgers en anderen terecht komt.

Nieuwe initiatief

De DataBewijst-teamleden hebben ook besloten om met de competentie publieksgerichtheid aan de slag te gaan. Zo hebben we een nieuw initiatief opgezet waarbij we een poll lanceren die onderwerpkeuzes geeft waar mensen dan op kunnen stemmen. De eerste poll hebben al op ons LinkedIn gezet, maar tot nu toe hebben nog niet al te veel mensen erop gereageerd. Tegelijkertijd is dat ook logisch aangezien het nieuw is en we zijn nog bezig met experimenteren. Zo gaan we voor de volgende poll gebruik maken van Facebook en kijken of dat andere resultaten oplevert. Met de poll willen we ook soort van een loyaliteit kwekken aan ons DataBewijst merk wat in de toekomst misschien wel kan leiden tot ideeën van anderen die wij kunnen overnemen of gebruiken. De eerste poll bestond uit de volgende keuzes (zie afbeelding hieronder).

We gaan dus actief met het publiek, maar ook met onze potentiële klanten in gesprek om dan zo te kijken wat de behoeftes zijn en waar wij op kunnen inspringen om zo interessante dataverhalen zien te verkopen aan partners en anderen. Hier moeten we ook nog wel in zoeken, moeten we de gehele productie al maken en dan geven of moeten we eerst pitchen en dan pas aan de slag gaan? Hier gaan we allemaal mee experimenteren om dan zo tot de juiste formule te komen. Er zitten zeker nog wat hobbels in de weg, maar ik denk dat dit nieuwe initiatief een aanvulling is op het DataBewijst merk.


0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *